Εφαρμoζοντας τα Εισιτηρια Εξοδου

Τα Εισιτήρια Εξόδου ή όπως είναι γνωστά τα Exit Tickets αποτελούν έναν εξαιρετικό ανεπίσημο εργαλείο αξιολόγησης των μαθητών. Xρησιμοποιώντας αυτή τη τεχνική υπάρχει η δυνατότητα να αξιολογηθούν συγκεκριμένες δεξιότητες των μαθητών και ιδιαίτερα η δεξιότητα του αναστοχασμού και της αυτοαξιολόγησης.

Τι ακριβώς είναι;

Τυπικά οι μαθητές απαντούν σε μια ή παραπάνω σύντομες ερωτήσεις στο τέλος του μαθήματος. Οι απαντήσεις αυτές καταγράφονται στο “εισιτήριο” που παρέχεται από τον εκπαιδευτικό, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το μάθημα και να αποχωρήσουν. Μέσω αυτού ο εκπαιδευτικός καθορίζει το κατά πόσο και τι έχει κατανοήσει ο κάθε μαθητής από τη μαθησιακή διαδικασία. Αυτός ο τρόπος είναι παιγνιώδης, απλός στην εφαρμογή του και ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες του συνόλου των μαθητών.

Εναλλακτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και κατά τη διάρκεια του μαθήματος με σκοπό την αξιολόγηση και την επανάληψη ενός κεφαλαίου ή μιας διδακτικής ενότητας.

Παραδείγματα εφαρμογής “Εισιτηρίων Εξόδου”:

  1. Τι σου έμεινε στο μυαλό από το μάθημα; Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα χαρτόνι και μερικά post it! Μπορείτε και να το τοποθετήσετε στην πόρτα της αίθουσάς σας, έτσι ώστε οι μαθητές πριν φύγουν να κολλήσουν το post it τους, δηλαδή το “εισιτήριο εξόδου” τους από την τάξη!

2. Εισιτήρια Εξόδου με φατσούλες. Άλλος ένας τρόπος να βοηθήσεις τα παιδιά, τα οποία δυσκολεύονται να εκφραστούν γραπτώς είναι μέσω των διαδεδομένων emojis. Έτσι κυκλώνοντας τη φάτσα που τους εκφράζει περισσότερο για την ημέρα, μπορούν να συνειδητοποιήσουν την πρόοδό τους.

(δικό μας τροποποιημένο εισιτήριο εξόδου εμπνευσμένο από:
https://ukedchat.com/2016/11/28/exit-ticket-emoji-by-87history-ukedresources/)

3. Flip. Αποτελεί ένα εντελώς δωρεάν διαδικτυακό εργαλείο για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς. Μέσω αυτού οι μαθητές ηχογραφούν βίντεο, το οποίο θα απαντά στις ερωτήσεις εξόδου του εκπαιδευτικού.

Για παράδειγμα ο εκπαιδευτικός δημιουργεί τη δραστηριότητα του ψηφιακού εισιτηρίου εξόδου και καλεί τους μαθητές να κάνουν το εξής:

Ηχογράφησε τις απαντήσεις σου:

  1. Τι έμαθες σήμερα;
  2. Πόσο καλά κατάλαβες το σημερινό μάθημα;
  3. Υπάρχει κάτι που δεν έχεις καταλάβει καλά;
  4. Γράψε ένα συναίσθημα ή μια λέξη που σου δημιουργήθηκε από το μάθημα.

Είναι μια εξαιρετική ιδέα, ειδικά για πιο μεγάλους μαθητές που διαχειρίζονται απίστευτα καλά τέτοια ψηφιακά μέσα. Μάλιστα μπορεί να εφαρμοστεί σε ψηφιακή ή πραγματική τάξη, αλλά και στο συνδυασμό αυτών.

4. 3, 2, 1 Εισιτήριο Εξόδου. Ένα συγκεκριμένο στιλ εισιτηρίου εξόδου, το οποίο ενθαρρύνει τους μαθητές να συμπτύξουν τη μάθησή τους και να αναστοχαστούν πάνω σε αυτή. Οι μαθητές με αυτό το εισιτήριο απαντούν σε 3 ερωτήσεις που ανάλογα με τους τιθέμενους στόχους του εκπαιδευτικού ή τις ανάγκες των μαθητών μπορούν να τροποποιηθούν.

Εφαρμόστε οποιαδήποτε μορφή “Εισιτηρίων Εξόδου” επιθυμείτε και στείλτε τις εντυπώσεις σας!

One thought on “Εφαρμoζοντας τα Εισιτηρια Εξοδου

Leave a comment